Дивні мандри. Залізниці, індастріал, природа
На головнуПошукПро сайт

Про Укрзалізяку

- Про що цей сайт?

- Про подорожі!

- Як оригінально! А звідки такий підзаголовок "Дивні мандри"?

- Бо подорожі ці не тільки(і не стільки) по "загальноприйнятим" туристичним цікавинкам - як то архітектурні пам"ятки чи мальовничі куточки природи - а і по місцям, які для пересічного громадянина не виглядають привабливими взагалі: заводи, кар'єри, залізниці і т.д.

- А і правда, що цікавого може бути в залізниці?

- Залізниця може бути таким само предметом естетизації, як людське обличчя, чи жовтий лист клена, чи храм Аполлона в Дельфах! В той час як пейзаж присвячений спогляданню чистої краси природи, а фото архітектури чи міська фотографія розкривають естетику творінь людських рук, залізнична фотографія поєднує це все воєдино! Крім чисто естетичної сторони, залізничному і індустріальному фото властивий також і історизм. Одним словом, це багатий напрям, в рамках якого автор може робити ті чи інші жанрові акценти.

- Тобто, сайт тільки про залізниці і промисловість?

- Ні, також тут можуть бути і інші залізяки: трамваї, тролейбуси, автобуси, трактори... Вони також прекрасні!

- О боже, а щось нормальне у вас є?

- Є і "нормальне" - пейзажі, архітектура. Але й воно з присмаком ненормальності! Центральне захоплення залізничною тематикою часто заводить у такі місця, де звичайний турист чи фотограф-пейзажист навряд чи б опинився. Тому тут ви не побачите фото Говерли чи Чорноріченського каньйона, зате трапляються фотографії душевних куточків звичайної сільської місцевості. Те саме і з архітектурою: замість Качанівки чи Меджибожа - путійська казарма в Ігнатполі, яка могла б бути садибою провінційного дворянина. Нерівноцінна заміна? Можливо...

- Я подивився фото. Потяг як потяг, що у ньому може бути цікавого?

- Якщо ви не знайомі з даним жанром, це цілком очікувана реакція. Залізничне фото тісно ув"язане в географічний і історичний контекст, тому, щоб сповна сприйняти зміст, ви повинні цим контекстом володіти! Однак, навіть цього буде замало. Потрібно відчувати специфічний чарівливий магнетизм, властивий залізниці. На відміну від фотографій ню чи знімків дорогих спорткарів, цей магнетизм важко зредукувати до якогось із базових інстинктів людини. Люди, пройняті ним, і складають аудиторію сайтів, присвячених залізниці. Однак смаки можна розвивати, і, як показує практика, тривале споглядання залізничних фото здатне змінити побутово-практичне сприйняття залізниці на естетичне, передати цей невловимий колійний дзен! Тож, гарного вам перегляду!

Коментар

Ваш нік:
Введіть текст коментаря:
Введіть код перевірки
Оновити код перевірки