Фотопрогулянка по Херсонському ППЗТ
';Ідея поїхати в Херсон визріла раптово: на одному з відео з Одеської області я побачив, що уже почали цвісти фруктові дерева. Був початок квітня, у Києві тільки вилізла зелена трава, а на півдні уже починався "білий сезон" - одна з моїх улюблених пір року. Вирішую проїхатись в Херсон і Миколаїв, щоб "зіграти на випередження" і потрапити у самий авангард весни.
Щоб поєднати милуванная фруктовими деревами із залізничним хоббі, планую відвідати колію в межах міста. Гілка Херсон - Херсон-Порт для цього чудово підходить: вона по всій протяжності йде серед міської забудови. Паралельно йдуть колії ППЗТ, так що шанси побачити рух хоч на якійсь з ліній досить великі. Правда, прямо біля залізниці квітучих дерев зовсім небагато, так що поєднати їх в кадрі з потягом буде не просто. Ось початок лінії:
Добре видно різницю між колією УЗ на Херсон-Порт і коліями ППЗТ. Капремонт проводився у 2013 р.:
parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=479885&LNG=RU#picture
Тим більше цікаво, що за чотири години перебування на лінії вдалося побачити рух по ппзтшним коліям, а от на Порт нічогісінько не проїхало. Херсонський порт, на відміну від Миколаївського, має не настільки великий вантажопотік. Інколи вагони на порт подає "великий" тепловоз 2ТЕ10, але здебільшого тут працює ЧМЕ3. Це непогано розкрито в чудових фото Слави SV85:
parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=202942&LNG=RU#picture
Отже, я прямував по коліям від станції Херсон на південь, до "розвилки", де колії ППЗТ і УЗ розходяться врізнобіч. Підійшовши до цього місця, я побачив зелену ТЕМку, що маневрувала:
Дніпро в Херсоні розділяється на кілька рукавів, утворюючи острови. На одному з них розташований великий житловий мікрорайон і суднобудівельні підприємтсва. Цей район відділений від "материка" протокою(або "річкою") Кошова. На задньому плані видно міст через Кошову, по якому промислова колія проходить на острів, до заводі, де розташоване і депо ППЗТ.
З такого ракурсу протока виглядає невеликою, але насправді вона досить широка і по ній плавають кораблі!
Інше відгалуження повертає праворуч до низки підприємств: цегельний завод, елеватор і інших, що розташовані на березі протоки. ТЕМка вочевидь вранці виїхала з двома вагонами з "острова", лишила їх і поїхала на дозавантаження в бік цегельного заводу. Вирішую почекати, коли вона повернеться, гріючись на сонці.
Минуло дві години, по лінії УЗ на порт так нічого і не проїхало, зате ТЕМка нарешті завантажилась і порадувала ефектним взяттям крутого підйому.
Маневри анітрохи не заважають руху пішоходів, які активно користуються залізничним мостом через Кошову.
Тепловоз осаджується, щоб дочепити два вагона...
... і поволі стартує. Його чекає затяжний підйом до станції Херсон, який він долатиме з черепашачою швидкістю.
Поверення тепловоза зі станції чекати не було сенсу. Наостанок прогулююсь по мосту через Кошову.
Мійрорайон Корабел, а по-простому - "Острів". Не так багато в Україні можна знайти житлових масивів, що розташовані на островах. Згадується Русанівка, але вона відділена штучним каналом, тому островом може бути названа доволі умовно. А тут маємо справжні природній острів з великим житловим масивом. Вздовж протоки багато причалів, вдалині видно сам херсонський порт:
На звання "української Венеції" звісно не тягне, але "українським Гамбургом" з певною натяжкою назвати можна ;) Херсон дійсно значно більше орієнтований на річку, ніж більшість міст України, і має специфічний колорит. Велика кількість місцевих жителів мають власні човни, які використовуються для рибальства, прогулянок а також для добирання до дач, які розташовані на островах у дніпровських плавнях. Човни зберігаються в отаких "маринах":
Невелика прогулянка по мосту викликає бажання більш детально познайомитись з "річковим життям" Херсона, це була б цікава тема для майбутніх вилазок і звітів.
Коментар