Дивні мандри. Залізниці, індастріал, природа
На головнуПошукПро сайт

Станція Вільча

Одна із станцій УЗ, що знаходяться в зоні відчуження.

www.chernobyl-tour.com/alles/chernobyl_30km_zone_map-www.chernobyl-tour.com.jpg

Після аварії на ЧАЕС поблизу Вільчі був побудований пункт деконтамінації(дезактивації) рухомого складу, який підвозив матеріали для будівництва сховища на ЧАЕС. Пізніше, після закінчення активних робіт, рух на ділянці Янів - Вільча був припинений, таким чином лінія Овруч - Чернігів розпалася на дві тупикових ділянки: Овруч - Вільча і Чернігів - Янів.

У 1988 р. ділянку Чернігів - Семиходи - Янів електрифікували - по ній курсують електрички з Славутича до Семиходів, які перевозять працівників ЧАЕС. А шматок Овруч - Вільча залишився неелектрифікованою малодіяльною лінією.

Довгий час основним видом діяльності тут було перевезення лісу, який вантажили у Вільчі, Радчі і інших пунктах на лінії. Крім того, до 2008 р. курсував приміський поїзд Овруч - Вільча. Лінія була малоперспективною і ремонт на ній не проводився, впродовж більшої частини діяло обмеження швидкості для потягів 15 км/год, таким чином, приміський потяг був одним з найповільніших на УЗ.

Фото зроблені під час епізодичного візиту в ці краї у 2009 р. На знімках: вокзал станції Вільча, східна горловина(у бік ЧАЕС), і західна(в бік Овруча). Приміський рух уже відсутній, але вокзал зберігається в нормальному стані. Пізніше він був вандалізований і частково зруйнований:

railwayz.info/photolines/photo/73866

Однак, завдяки проекту по будівництву сховища відпрацьованого ядерного палива в зоні ЧАЕС лінія Овруч - Вільча - Янів отримає "друге дихання": саме по ній планується доставляти контейнери з відходами до сховища. На лінії активно проводиться капремонт колій. Також буде відновлена ділянка Вільча - Янів, таким чином два тупикових відрізки колишньої лінії Овруч - Чернігів знову з'єднаються.

Вилазка на малодіяльну промислову лінію на Київщині, яка уже давно вабила мене своїми пейзажами.

Станція Ляплава

Колишня станція Ляплава на лінії Золотоноша - Ляплава. Збудована в 1939 р. у складі лінії Золотоноша - Канів - Миронівка. У війну частина лінії була зруйнована, рух поновлений тільки на тупиковій ділянці Золотоноша - Ляплава. В різних місцях можна зустріти кілька варіантів написання назви: Лепляво, Ліпляве, Ляплава. Останній варіант - рос. мовою, написаний на табличці станції часів СРСР, яка збереглась дотепер. Зараз лінія Золотоноша - Ліплява працює в режимі під'їзної колії від станції Золотоноша-І, пасажирський рух відсутній.

Відвідини найновішої залізниці в Таджикістані - відрізка Вахдат-Яван, що перетинає гірський хребет і має низку виїмок, тунелів і насипів
Короткий нарис історії і географії таджицьких залізниць
Проводжають потяги...
Коротенька тупикова лінія Хашурі - Сурамі з виключно приміським рухом, представленим електросекцією Ср3

Гудбай, Раша!

Грудень 2014 р. Дізнавшись, що за кілька місяців приміський рух з Росією буде повністю припинений, вирішую вибратись на лінію Ворожба - Льгов - Курськ. В Україні проходить лише невелика частина цієї лінії(перші 20 км). Це одна з найстаріших залізниць в Україні - відкрита у 1868 р., старіша за неї тільки ділянка Перемишль - Львів. Однак з часом лінія втратила значущість, і в останні роки тут був практично відсутній вантажний рух, пасажирське сполучення було представлене потягом Київ - Вороніж та приміськими Курськ - Льгов - Ворожба - Тіткине. Таким чином, жителі російського Тіткиного(рос. "Теткино") могли доїхати до обласного центру... через Україну. Також цим маршрутом пролягала зручна "хвиля" приміських з Курська на Київ, скористатись якою доводилось і мені. Після відміни приміських потягів будь-який рух на українській частині лінії практично відсутній.
В останніх променях сонця
Впоперек станції
Попередні дописи